Facebook
Print

רזרבה שחלתית הגישה ההוליסטית

רזרבה שחלתית הגישה ההוליסטית

כמו בתחומים שונים ברפואה הקונבנציונלית המערבית גם בנושא של פריון ושל טיפולי פוריות קיימים טיפולי משלימים שמומלצים לכל אישה כאשר יש חשד לרזרבה שחלתית נמוכה. הרפואה האלטרנטיבית כבר מזמן לא נקראת אלטרנטיבית, אלא רפואה משלימה, מפני שהיא גם עוזרת לגוף לתמוך בתהליכים של הרפואה המערבית המודרנית וגם מחזקת אותו ומשפרת את תפקודו ואת תוצאות הטיפולים הקונבנציונליים.

הרפואה המשלימה מומלצת היום על ידי רופאים גם אם בעבר היו כאלה שהסתייגו משיטות שפחות היו מוכרות למערב והיא מתאימה לכל אחת שרוצה לטפל בצורה הוליסטית ברזרבה שחלתית נמוכה.

 

אילו טיפולים אפשריים?

טיפול אחד ברזרבה שחלתית נמוכה הוא ע"י דיקור סיני או דיקור יפני. כמו בכל טיפול רפואי גם אם הוא בשיטה מתחום הרפואה המשלימה יש להתייעץ עם רופא מומחה שיתאים את סוג הטיפול למטופלת. טיפולים נוספים שיכולים לעזור מלבד דיקור הם כוסות רוח, צמחי מרפא ותזונה לפי תפריט מיוחד.

 

כיצד הרפואה הסינית מטפלת ברזרבה שחלתית נמוכה?

לטיפולים ברפואה הסינית יהיו השפעות שונות כמו:

  • שיפור זרימת דם – דיקור וכוסות רוח משפרים את זרימת הדם לשחלות ולאברי האגן, ומסייעים לתפקוד השחלה. השיפור של החזרה הוורידית מהרקמה אל הלב יכול לעזור גם בהתמודדות עם תהליכים דלקתיים.
  • השפעה על המערכת ההורמונלית – מחקרים הראו שלדיקור ולצמחי המרפא הסיניים יש השפעה הורמונלית מיטיבה, על הציר ההורמונלי של היפופיזה-שחלה שאחראי על הפרשת  FSH. הרפואה הסינית משפיעה על מערכת העצבים המרכזית ועל הפרשת GnRH. הטיפול יכול להשפיע על הורמונים אחרים, כמו הורמונים המופרשים מבלוטת התריס (תירואיד), קורטיזול, הורמון ההצהבה (LH) ופרולקטין, שכולם מעורבים בתגובה השחלתית.
  • חיזוק כללי ושיפור איכות חיים –  תזונה מיוחדת וצמחי מרפא שמכילים פיטו-הורמונים, מינרלים, ויטמינים וחומרים חיוניים אחרים יכולים להשלים חוסרים בגוף, ולתת לגוף אבני בסיס לייצור ההורמונים, חיזוק כללי של הגוף ושיפור איכות החיים תורמים לרמת הפריון של האישה.
  • השפעה אנטי דלקתית – תהליכים דלקתיים שמתרחשים באגן יכולים להפריע לפיריון. אנדומטריוזיס, דלקות באגן, דלקות במעיים ובדרכי השתן עלולים לפגוע בשחלה וברזרבה השחלתית. הרפואה הסינית יכולה לשפר את המצב, וכתוצאה מכך לסייע גם לתפקוד השחלה.
  • השפעה על המערכת החיסונית – למערכת החיסונית יש תפקיד חשוב בפוריות, בהשפעה על השחלות והרחם, ובעצם על כל אחד מהשלבים של הכניסה להריון. מחקרים מראים שלצמחי מרפא סיניים יש השפעה מאזנת על מערכת החיסון והשפעה חיובית על תגובה שחלתית. 
  • איזון של חום וקור – הרפואה והתזונה הסינית שמות דגש על איזון בין קור וחום בגוף. עודף חום יפריע לתפקוד השחלה, ועודף קור גורם לחוסר זרימת דם ולחולשה של המערכת ההורמונלית.
  • הפחתת מתחים – הסטרס משפיע על המערכת ההורמונלית, על זרימת הדם, על תפקוד מערכת החיסון ולבסוף גם על התגובה השחלתית. אחת המטרות בדיקור סיני היא לטפל במתחים, להפחית חרדות, לשפר את מצב הרוח ואת איכות השינה ולצמצם סבל מיותר ותופעות לוואי בתקופה הארוכה של טיפולי הפוריות.

כל הגורמים האלה משפיעים על הסביבה השחלתית. שיפור זרימת דם, תפקוד מערכת החיסון והאיזון ההורמנלי,-כל אלה מטפלים ברזרבה שחלתית נמוכה ומאפשרים לשחלה תפקוד מקסימלי וניצול מיטבי של הזקיקים הקיימים בה.

ליעוץ וקביעת תור צרו קשר